piercing?

Jag kan ju inte direkt så mkt om piercing. 
Ok för att va ärlig. jag kan INGET om piercing.
Men satt å snackade lite med en tjej som defintitivt verka veta va hon sancka om. 

hon hade fått en kund en gång som kom in å ville ha piercing. 
kunden va 13 år. 
Och hon kunde inte acceptera att piercan inte ville göra hål i tungan på henne utan att någon av hennes föräldrar va med.
Så kunden kom med MASSA dåliga bortförklaringar. 
Å sen började hon snacka om priset. 
Hon vägrade betala mer än 150-200
och sen vill hon även ha tips på vart man kan köpa piercing utrustning.
tydligen ville hon göra detta på sej själv.
(trias...hoppas det e ok att jag skriver detta här)

Min tanke om detta med piercing är. 
GÖR DET HOS NÅGON SOM VERKLIGEN KAN!
kan ju sluta hur illa som helst.

När jag piersade tungan så fick jag svaret att läkningen får jag bara 50/50% på att det läker.
Min "tungsträng" eller vad det heter är så kort så han fick sätta piercingen snett bakåt.
Han förklarade allt om hur det kan gå å så. 
Men sen va det ju ändå upp till mej själv. 
Så jag valde att göra det. Och som tur vad så läkte det jätte bra.
Och det kostade mej 400-450:-
Men det va det definitivt värt.
Han va kunnig. Han har en salong/butik, och han har hållt på med det i flera år.

Nu är den dock uttagen då jag sabbade tänderna en heö del. 
Kan sakna den ibland. Och funderar imellanåt att gö en ny. 
Men.. Nä.. vill nog inte sabba tänderna mer.


Så ska man piersa sej så gör det för guds skull hos en som kan. 
Å sen kosta va det kosta vill bara man får det gjort av en som kan sin sak. 
Va inte så korkade och gör det hemma själv.
det skadar bara mer än gör nytta.
gå till en som kan. en som e utbldad.
ni vet aldrig vad ni kan stöta på i tungan. 
Kanske ni har ett etort blodkärl som ni sticker sönder m.m.

Kommentarer
Postat av: Annie

kloka ord zazza!

2012-01-24 @ 18:36:50
URL: http://geminas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0