Tele samtal

Hej hopp alla.  Hoppas ni har det bra i kylan. Själv börjar jag bli aningen trött på den.
Vinter, kyla och snö är inte riktigt vad min läggning lutar åt.
Jag är mer för värme, sol å badå allt som hör sommar till.
Hoppas på att det går mot varmare tider nu.

Lixom vad kan man göra med snö.? Ok fine ja det e jätte kul för alla barn som har kul.
Men va fan för oss andra som vill kunna ta på sej vilka skor man vill utan att antingen frysa ihjäl om fötterna eller halka sönder sej. Å vi ska inte tala om detta pulk åkandet.
Fan det e ju så man inte vågar gå ut. man vet aldrig närolyckan e framma SWICH säger det bara så e man överkörd,vält och manglad av ett barn på pulka som bara skrattar åt en när man ser ut som en missbildad snöklump på marken.
Och hur mkt man än försöker att ta sej upp med sin sönderslagna kropp så går det inte.
När man väl är uppe och ska försöka få tag i satungen som körde över en så trofan att den springer snabbare (den har ju en oskadad kropp) så den försvinner fort som fan.
Så får man snällt lunka hem igen och ta hand om sin blå slagna kropp.

Hmm det skulle ju nästan klassas som misshandel.

Nä tacka vet jag värme. Visst finns klart naktdelar med den med. Men inte alls lika många vad jag kan komma på.
Nä en semester i värmen hade inte skadat alls.


snackade politik innan med min väninna i tele. www.metrobloggen.se/ellasglam  Vi kom in på det spåret. Ska inte gå in grundligt om va vi snackade om. Men det va massa. Komfram till att alla som arbetar inom politik har glasögon. Och som jag vet sen innan så ser ALLA smartare ut med ett par glasögon. Oavsätt vem det är.
Så med andra ord. Dom e inte så smarta som dom verkar dom där politikerna. Det e glasögonen som gör att dom ser smartare ut och att folk lyssnar.
Fan kanske skulle skafaf glasögon så att folk tar en lite mer på allvar....

Och Så kom jag även fram till att Lena www.metrobloggen.se/ellasglam Är en utav dom få personerna som jag vet som är grym på att formulera fram bra ord. Jag är riktigt imponerad asså. :)


Nä nu ska det tas upp mat så emma får mat i magen när hon kommer hem från skolan.




www.metrobloggen.se/ellasglam


 och så en puzzlande jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0