Grattis Mamma

Då va man hemma efter en natt på jobbet. härligt.
ska ta å fixa lite frukost att äta. känner att magen min kurrar lite nu.
Vart en helt ok natt, en hel del att göra men det fick tiden att gå fort. vissa av vårdtagarna va lite smått jobbigt. när dom ligger på larmen och tror att det bara är dom som existerar. eller när dom blir avundsjuka på andra vårdtagare och ringer bara för att dom andra inte ska få hjälp. ligger och blokerar larmen för skojs skull.
Och så vill kommunen dra ner på folk. Det är helt sjukt. hoppas verkligen inte dom drar ner på folk på natten. för det finns inte en chans att det går längre. När allt har blivit så mycket jobbigare. Kommer i så fall sluta med att vårdtagare skadas eller kolar om dom drar ner på folk. Låter hemskt att säga men det är nästan det enda som måste göras för att dom ska förstå att det är grymt mycket att göra innom vården. dom vill att vi ska vara 3 st som jobbar på 80 vårdtagare på natten. 10 avdelingar varav 4 är demens, fast det är grymt många dementa på dom andra bara att dom inte är utredda. Jag förstår mej verkligen inte på hur dom som styr över det hela tänker. Helt fuckade uppe i hjärnkontoret säger jag bara.

Kändes bra när du ringde i natt för då fick jag annat att tänka på. Och fick prata med dej. Och det görmej glad och ger mej mer ork till att ta mej igenom nätterna. Nu har jag ju något bra att se fram mot med. Så hoppas verkligen att dessa nätterna går fort. Vill bara att det ska bli lördag morron så du kommer och hämtar mej, dumpar mej hemma innan du ska till jobbet, för att jag sedan ska göra mej ordning och packa och sen åka med dej hem. Nä tycker att det ska bli lördag nu.

GRATTIS till min mamma som fyller år i dag. 47 blir du. Hoppas du blir glad för presenterna och att du får en bra dag i dag.

 Grattis mamma



lite kort från igår när jag träffade Cattis och Jasmina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0